. מעבר לשעון קייץ | yakiragez
 

עוברים לשעון קייץ החדש

 

מעבר לשעון קיץ
אם ילדכם מתעורר מוקדם בבוקר, אתם בטח שמחים שמזיזים את השעון. במקום להתחיל את היום בשעה 5 , היום שלכם יתחיל כבר בשעה 6...
לגוף לוקח בממוצע כשבוע להתרגל לשעון החדש (גם לנו וגם לקטנטנים).
תינוקות אשר נמצאים במסגרת יתרגלו מהר יותר- לכן יש חשיבות גדולה מאוד ליצירת סדר יום קבוע כמה שאפשר.


אז איך נעזור לקטנטנים להתרגל ?
השעון מתחלף ביום חמישי ואנחנו אמורים "להפסיד" שעת שינה.
אבל מה לעשות, לילדים שלנו יש שעון אחר, קצת שונה משלנו, והם ימשיכו לקום בשעה ה "רגילה שלהם". לכן נזיז להם את השעון בהדרגה ונרגיל אותם ל"שעון החדש".
על מנת להקל ולעזור להם להתרגל לשעון הקיץ בקלות יותר אני ממליצה להתחיל כבר חמישי בערב. ולהקדים את שעת ההשכבה ב15 דקות. בד"כ בסופי שבוע יוצאים משיגרה והילדים הולכים לשכב מאוחר יותר. אז בפועל ישכבו בשעה הרגילה שלהם.
אם אתם ממשיכים להרדים את הילד באותה השעה בסופי שבוע, תקדימו את שעת ההשכבה ב15 דקות נוספות.
ביום שישי תקדימו את שעות ההשכבה של שנות היום גם כן ב15 דקות.

 

לדוגמא..
אם ביום רגיל ילדכם הולך לישון בין שעה 19:00 ל19:20.. ביום חמישי תקדימו את שעת ההשכבה ל 18:45-19:05 (15 דקות מוקדם יותר)
השעון זז בלילה. יום שישי השעה שרגילים לישון בה השתנתה ויהיו עייפים לקראת 8 ולא 7 לכן תשכיבו לישון בין שעה 19:30 ל19:50 החדשה
שבת שוב מקדימים15 דקות והשעה בפועל תהיה 19:15-19:35 כבר כמעט הגענו לשעה הרגילה. ביום א כבר משכיבים בשעה הרגילה לפי השעון החדש 19:00 ל 19:20.

שעת ההשכמה בבוקר בימים הראשונים תהיה קצת מאוחרת אבל לאט לאט יתרגלו.
על מנת להקל על הילדים תקפידו שהתריסים בחדר יהיו סגורים על מנת שהשמש שמשקימה קום לא תפריע.
מכיוון שמחשיך מאוחר, הורמון השינה, מלטונין, מופרש כשהשמש שוקעת ויש ילדים שיתעייפו מאוחר יותר ויאחרו באופן קבוע את שעת ההשכבה. חשוב לזכור ששעת ההשכבה נכונה לקטנים בין שעה 18:30- ל20:00. 
שיהיה לכולנו לילות שקטים ושלווים


יקירה גז
יועצת שינה לתינוקות תומכת הנקה

 

יקירה גז, יועצת שינה תומכת הנקה

טלפון :052-3679170